Betaling og handelsbetingelser
Vinkunsten modtager betaling med Dankort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Som en del af vores handelsbetingelser krypterer Vinkunsten alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
Levering
Vinkunsten prøver at efterstræbe at afsendelsen af ordrer indgået før kl. 12:00 bliver sendt samme dag. Ordrer indgået efter kl. 12:00 bliver først afsendt dagen efter.
Som en del af vores handelsbetingelser sørger Vinkunsten for levering med Post Danmark, GLS eller DAO til modtager inden for 1-4 dage. Rettidig levering forudsætter dog at pakkeleverandører deres leveringsfrister. Post Danmarks og DAO’s kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er hhv. minimum 99% og 93% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Vinkunsten kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark, DAO eller GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Vinkunsten naturligvis en ny leverance uden beregning.
Reklamation og varereturnering
Som en del af vores handelsbetingelser yder Vinkunsten to års reklamationsret i henhold til Købeloven. Det fremhæves, at reklamationsretten er begrænset til varens naturlige holdbarhed, og at denne forudsætter, at varen er opbevaret og i øvrigt blevet behandlet korrekt. Flasker med “prop” og andre former for dårlig smag eller duft forekommer uundgåeligt og må forventes af kunden i et vist omfang. Såfremt der forekommer “prop” i mere end en ud af tolv flasker af samme vin købt ved samme ordre, accepteres dette af Vinkunsten som en reklamation, og Vinkunsten vil i sådanne tilfælde foretage ombytning, men dog ikke nødvendigvis til samme årgang. Den nævnte reklamationsret vedrørende vine med “prop” m.v. skal gøres gældende snarest muligt, og sådanne vine skal uden ugrundet ophold fremsendes til Vinkunsten, såfremt kunden ønsker ombytning. Det præciseres, at kundens reklamationsret i alle tilfælde bortfalder to år efter leveringen.
I tilfælde af, at flasker er beskadiget ved leveringen, skal dette angives på fragtbrevet. Umiddelbart efter leveringen skal kunden kontrollere, at leverancen er korrekt både med hensyn til kvantum og med hensyn til, om vinene svarer til ordren. Såfremt kunden mener, at dette ikke er tilfældet, skal kunden straks give skriftlig meddelelse til Vinkunsten.
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Vinkunsten
Lavendelstræde 8
1462 København K
Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Medsend eller medbring gerne fyldestgørende informationer der følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. – for at fremme ekspeditionen.
Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og FIRMANAVN har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.
Fortrydelsesret
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.
I følge Forbrugeraftaleloven er drikkevarer ikke omfattet af returret. Som ekstra service tilbyder Vinkunsten dig dog 14 dages ombytningsret til andre produkter fra det tidspunkt, du har modtaget vinen. Hvis du vil returner varen til os, skal dette ske efter forudgående aftale og for købers regning. Husk at medsende kopi af fakturaen. Den returnerede vin og emballage skal være i samme stand som ved leveringen. Vin solgt via forsalg, rest- og udsalg samt specielt hjemtagne varer byttes ikke.
Leveringsomkostninger
Vinkunsten leverer i hele landet i henhold til følgende priser per forsendelse:
Kasser af 6 flasker: Fri fragt (i Danmark ex. Grønland og Færøerne)
Kasser af 1-5 flasker: kr. 69,-
For deliveries outside Denmark please contact needyourwines@vinkunsten.dk. Expect approximately EUR 20 in shipping per case of 6 bottles within the EU. Vinkunsten does not ship to countries where wine is not in the private trade such as in Sweden, Norway and Finland.